Alt for mange mennesker stresser helt vildt når de skal flytte fra A til B. Der er nemlig mange ting man skal huske på når man skal flytte. Men hvis du ikke påtager dig alle opgaverne selv kan du meget nemmere overskue situationen og få den perfekte flytning uden alt for meget stress.
Bestil flyttefirmaet så god tid som muligt.
En af de ting der stresser folk mest er at de først finder ud af når de har pakket alle deres ting og sager ned at de da har glemt at book et flyttefirma til at flytte for dem. Der er selvfølelig også dem der tror at de kan ringe når de er færdige med at pakke alle deres ting og så kommer flyttefirmaet bare i løbet af ingen tid. Men sådanne hænger det ikke sammen. Eksempelvis hvis du skal booke et flyttefirma i Århus uden at betale for meget for din flytning skal du være ude i god tid. Med god tid mener jeg mindst en måned før at du skal flytte fra din gamle adresse og hen til din nye adresse. Der er nemlig enormt travlt hos de forskellige flyttefirmaer i Århus og omegn. Det skyldes blandt andet de mange studerende som skal flytte til eksempelvis København for at studere. Det bedste du kan gøre er at book flyttefirmaet online igennem en flyttefirma sammenligningsside på nettet. Her skal du blot udfylde et online skema med forskellige informationer og efterfølgende modtager du så flere forskellige flyttetilbud fra professionelle flyttefirmaer. Ved at gøre det på denne måde spare du både tid og mange penge på din flytning fra A til B.
Husk nu alle de praktiske ting inden du flytter.
Der masser af ting du skal huske på inden du flytter fra din gamle adresse. Du blandt andet huske at afmelde din adresse mindst 7 dage før du flytter og selvfølelig huske at tilmelde din nye adresse samtidigt. Du skal også huske at aflæse vandmåleren og elmåleren. Disse firmaer skal også have besked om at du skifter adresse. Ellers risikere du at komme til at skulle betale for forbrug som de nye mennesker der flytter ind i dit gamle har brugt efter at du er flyttede. Hvis du abonner op blade eller aviser skal du også enten afmelde dette eller informere disse firmaer om din adresse. Hvis du har en fastnettelefon eller internetforbindelse skal du også huske enten at få det lukket ned eller flyttet til din nye adresse. Hvis du har loftrum eller kælderrum med en masse forskellige ting og sager er det meget vigtigt at for tømt disse rum. Hvis du ikke slev gør det skal viceværten gøre det for dig og så kan du være sikker på at han sender dig en ekstra regning for tømning og rengøring af disse rum. Husk endelig også at få samlet alle nøgler sammen som du fik udleveret da du flyttede ind. Ellers kan dette også udløse en kæmpe ekstra regning. Især hvis der er tale om systemnøgler. Hvis hele ejendommen skal have skiftet låse og nøgler for du at du ikke kan finde alle dine nøgler kan du godt regne ud at det ikke bliver helt billigt. Hvis du ikke kan finde alle dine nøgler så giv viceværten besked i så god tid som muligt. Så er det måske muligt at få det fixede før at du flytter. Sidst men ikke mindst er det meget vigtigt at du rengøre hele dit hjem når det står helt tomt. Hvis du ikke gider eller orker at gøre det selv kan du hyre et professionelt rengøringsfirma til at komme og gøre dit gamle hjem rent fra top til tå.
Skriv et svar