I dag bruger flere millioner af mennesker forskellige sociale netværk hver eneste dag. Vi bruger gerne flere timer om ugen på det. Hvis du ikke allerede har regnet den ud, så er der mulighed for at hive rigtig mange kunder ind til dit brand.
Men det kan ofte være skræmmende at gå i gang med. For der er forskellige tjenester og forskellige måder at håndtere situationen på. Læs videre og lær mere om, hvordan annoncering på sociale netværk virker!
To måder at være på sociale medier
Der er generelt to måder, som en virksomhed kan være på de sociale medier på. Den første er den, som vi alle kender – det er kontoen. For eksempel en Instagram-konto til hobbyvirksomheden, hvor malerier vises frem. Eller måske er det en virksomhed med en konto på LinkedIn, som fortæller om projekt, der bliver skudt i gang.
Dette er den gratis måde at gøre det på, og her kan du komme i kontakt med mulige kunder. Når du laver et opslag på din Facebook-side eller tweeter fra en Twitter-konto, så er det nemt at få kunderne i gang. De følger jo for at høre mere om brandet.
Der er dog også den mere traditionelle metode, hvor man reklamerer på de sociale medier. Alt fra bannere til videoreklamer er en mulighed. Det er her, hvor du skal bruge nogle penge.
For med den anden metode, så skal du samle data. Du skal altså vide, hvor mange kliks en reklame får, og hvor og hvornår den ses. Så kan du bedst reklamere senere hen.
I dag klarer de sociale medier – LinkedIn, Facebook og andre – denne optimering af din levering selv. Hvis du blot sætter et budget til, så finder de sociale medier ud af, hvilke personer der skal se annoncen for at levere det optimale afkast til dig.
Hvem er din målgruppe – og hvor befinder de sig?
Én ting er, at du skal annoncere på sociale netværk. Men der er mange af disse netværk, og de tilbyder alle forskellige ting. Med dette kommer, at de tiltrækker forskellige mennesker.
På Snapchat får du de helt unge. Her kan du reklamere og annoncere for dit produkt på under 10 sekunder i små videoer, så kan det være, du skal lede.
LinkedIn er fyldt med professionelle, som går op i karrieren. Her finder du en høj gennemsnitlig indkomst. Derfor kan du målrette efter stilbevidste mennesker, som godt vil give lidt ekstra for høj kvalitet.
Instagram handler om det visuelle. Derfor er der ikke kun mange unge, men disse unge er utroligt engagerede. Kan du præsentere dit produkt visuelt, så er der næsten garanti for, at brugerne her vil lede videre.
Facebook er den, som vi alle kender. Her kommer 2 milliarder mennesker hver måned for at opleve verdenen omkring dem. Facebook er alfa og omega, og et fantastisk sted at starte, når du skal annoncere på sociale medier.
De sociale medier går hurtigt, så test løs!
En af de helt fantastiske ting ved sociale netværk er, at alting går lynhurtigt. Opslag deles, kommentarer skrives og likes bliver givet ud.
Og netop dette kan du drage fordel af. Før i tiden var det svært at vide, hvor succesfuld en reklamekampagne var. Det kunne tage måneder før man med sikkerhed kunne vide, om det var succes eller fiasko.
Men ikke i dag! På de sociale medier er det rigtigt let at se, om et bestemt fremstød bliver mødt positivt eller negativt. Det kan du se på kommentarer, som dine kunder skriver. Du kan også se det på, om der bliver givet lige så mange likes som før.
Dette betyder, at du kan teste en række forskellige idéer og hurtigt finde ud af, hvad virker. Der er ikke længere nogen grund til at sidde og vente. Kom ud på slagmarken i kommentarfeltet og se, hvad I skal gøre for at få flere kunder!
Find flere gode tips og tricks på Leadsonline.dk.
Skriv et svar